12月3日のメッセージセルフチェック


もし、あなたがたが心を尽くしてわたしを捜し求めるなら、わたしを見つけるだろう。   
今週の聖書個所:ルカ52731   

今週の聖書個所ではイエス様が行った奇跡を見て畏敬の念に打たれた群衆を後にし、収税所で働くレビをイエス様は目撃しました。イエス様は押し付けることなく、ただ 自分について来なさいとレビに言っただけでしたが、レビは何もかも捨て、イエス様 について行きました。正確にはイエス様の後について自分自身の家に行ったのです。   
私たちはイエス様と共にいて、毎日イエス様と食卓につくように造られました。神様 の王国に今日住むということにしばしば伴うのは、立ち上がり、何もかも捨て、家ま での道を神様の後について行く事を選ぶことです。家に帰りたいですか?あなたは今 日何を捨てなければならないでしょう?

“You will seek me and find me with all your heart.” (Jeremiah 29:13)

This week’s reading: Luke 5:27-31.

In this week’s passage, Jesus leaves the crowded house of awe-inspired people after a miraculous healing and sees Levi working at his tax collection booth. Without any pressure, He simply invites Levi to follow Him. Levi gets up and leaves everything behind and follows Jesus home. Levi’s home, to be exact.
 We were created to be with Jesus and to dine with Him everyday. Living in the Kingdom of God today will more often than not involve getting up, leaving everything, and choosing to follow Him home. Feeling homesick? What do you need leave behind today?