6月2日 セルフチェック


あなたがわたしを世に遣わされたように、わたしも彼らを世に遣わしました。
(ヨハネの福音書 17:18)

今週の聖書箇所: ヨハネの福音書 17:14-18 / ヨハネの福音書 20:21 / マタイの福音書 10:1-16.

今週の聖書箇所において、イエスは今日の私たち一人ひとりに対して祈ってくださるのと同じように、弟子たちのために祈っています。主は、私たちはすでにこの世のものではないのだから、この世のもののように振舞ってはいけないと語られます。
しかし、主は決してこの世から離れて生きるように言われているのではありません。そうではなく、私たちこそが、この世に遣わされたものであるとおっしゃいます。私たちは、この世のリビングリームで、オフィスで、クラスルームで、またはご近所付き合いにおいて、さらには、教会の礼拝においてさえ、主に良い働きをするために召され、“とりわけ”られています。
今週の聖書箇所に注目してみましょう。イエスは私たちに、さらに多くを得ようと求めるのではなく、主が与え下さるものにだけに寄り頼む必要があることを思い出させてくれます。主はあなたのそばにいます。そして、あなたが、主と共に今日この一日を乗り切るのに必要なすべてが与えられていることをご存知です。神様に感謝しましょう!

“As you sent me into the world, I have sent them into the world. (John 17:18)

This week’s reading: John 17:14-18 / John 20:21 / Matthew 10:1-16.

In this week’s passage, Jesus prays for His disciples as He does for every one of us today. He speaks of not being a part of the world, just as we are not a part of the world. He never speaks of us retreating from the world but speaks of us being sent into the world. We have been called to be “set apart” for His good work in the living rooms, offices, classrooms, neighborhoods, and even church services of the world. Notice in today’s passage, Jesus reminds us not to take much but to rely on Him to provide. He feels that you have all that it takes to get through your day with Him by your side. Thank God!