11月5日のメッセージセルフチェック


この民は、口先ではわたしを敬うが、その心は、わたしから遠く離れている。
(マタ イ15:8)     

今週の聖書個所:マタイ15:1~20     

今週、会社、家庭や教会の中でのあなたの話し方を振り返ってみて下さい。あなたの 口から出てきた言葉は、キリストの言葉と霊の両方を備えていましたか?心は全くつ いて行かないのに、舌だけが正しいキリスト教徒的な礼儀に従うということは簡単に 出来てしまいます。イエス様が当時の宗教権威に対して行った警告は現在の私たちに も適用されるのです!今日、キリストの心と言葉の両方が私たちの中で一つになるよ う努力しましょう!


“These people honor me with their lips, but their hearts are far from me.” (Matthew 15:8)

This week’s reading: Matthew 15:1-20.

This week, take a look at the manner of your speech in the office, in your home, and in your church. Do the words coming out of your mouth reflect the both the Word and Spirit of Christ? It is easy for the tongue to follow correct Christian protocol while the heart lags way behind.
Jesus’ admonishment of the religious establishment back then applies to us today! Let us strive to bring both the heart and Words of Christ into unity within ourselves today!