5月23日のメッセージセルフチェック


黙っているのに時があり、話をするのに時がある。(伝道者の書 3:7)

主の御声が聞こえるようにするには静かな時が必要です。私たちはほとんど毎日、何かをやり遂げそして実現させる事に一生懸命です。しかし私たちの主、イエスキリストに向かう場合これは当てはまりません。神様との時間を取るには努力と意思が必要です。ただし、神様と一対一の時間を取る時、何かが起きるように強引に進めないように気をつけなければなりません!たんに黙って神様の前に出る事は出来るかもしれませんが、神様のやわらかい声を聞くために十分静かな心と精神状態をもって神様の前に出るということは、それと全く別の事です。ただ黙るだけではなく心を静める時間をとってから神様の前に出ましょう。この静けさという賜物のためにあなたは創られたのですから。そういうときにこそ、あなたの人生において偶発的に見えるいろいろな出来事が、神様の目から見たもっと大きな全体像として見えてくるのです!
詩篇の作者はこう言っています、「私のたましいは黙って、ただ神を待ち望む。私の望みは神から来るからだ。神こそ、わが岩。わが救い。わがやぐら。私はゆるがされることはない。私の救いと、私の栄光は、神にかかっている。私の力の岩と避け所は、神のうちにある」(詩篇62:5-7) 
 良いですね!


A time to be quiet and a time to speak. (Ecclesiastes 3:7) 

In being able to hear the voice of the Lord, there needs to be times of silence. We live most of our days in the get it done and make it happen mode. This is not always true in approaching our Lord Jesus Christ. It takes effort and will to make time for Him but we need to be careful not to force things to happen” in our times alone with Him! We may be able to come to Him in silence by shutting our mouths but it is an entirely other thing to be able to come to God with a heart and mind that is still enough to hear His soft voice.
Take time to silence the heart and the mind and not just the mouth when coming into His presence. It’s the gift of silence that you were created for. It’s when the bigger picture of God begins to show itself out of the seemingly random events in your life!
The Psalmist says, “Let all that I am wait quietly before God, for my hope is in Him. He alone is my rock and my salvation, my fortress where I will not be shaken. My victory and honor come from God alone. He is my refuge, a rock where no enemy can reach me.” (62:5-7)  
That sounds good to me!