4月16日のメッセージセルフチェック


御霊で始まったあなたがたが、いま肉によって完成されるというのですか。(ガラテヤ3:3)

今週の聖書個所:詩編23:1~4/ガラテヤ3:1~14

詩篇の作者は、「主は私の羊飼い。私は乏しいことがありません。主は私を緑の牧場に伏させ、いこいの水のほとりに伴われます。主は私のたましいを生き返らせ…」と言っています。神様と共に過ごすよう招かれると、私たちはたいてい何かをしたがるものです。緑の牧場?そう聞けばピクニックを計画したり、神様のために(私が大好きな)草刈りをしたくなります!いこいの水のほとり、と聞けば泳ぎに行ったり釣りに行ったり。。。
私たちは神様と一緒になら何でもやりたがるのに、ただただ緑の牧場に寝転がったり、あるいはいこいの水のそばに連れて行かれるというのはとても難しく感じてしまうのです。何も持たず、何もせず、ただ恵みによって、たましいに休息を与え回復させてくれるひっそりとした場所に連れて行っていただくために神様について行く。意外にも、そうした緑の牧場やいこいの水のほとりは、一日のうちいつでも、どこにいても見つける事ができるのです!

Having begun by the Spirit, are you now being perfected by the flesh? (Galatians 3:13)

This week’s reading: Psalm 23:1-4 / Galatians 3:1-14.

The Psalmist says, “The Lord is my shepherd, I lack nothing. He makes me lie down in green pastures, He leads me beside quiet waters, He refreshes my soul.” So often when the invitation comes to be with God, we want to do something. Green pastures? Plan a picnic or my favorite being to go and cut the grass for God! Still waters? Take a swim or maybe go fishing.
We will do anything with God but find it very difficult to simply lie down in green pastures or be led besides quiet waters. In grace, we come with nothing and do nothing but follow God into places of solitude to bring rest and refreshment for the soul. Surprisingly, these green pastures and still waters can be found everywhere and at all times of the day!