10月1日のメッセージセルフチェック


この望みは、私たちのたましいのために、安全で確かな錨の役を果たし、またこの望 みは幕の内側にはいるのです。(ヘブル6:19)  

 今週の聖書個所:ヘブル6:19/エペソ5:14~16    

 ヘブル書の著者はしっかりとして動くことのない私たちの希望、他に二つとない、キ リストにある希望をもう一度私たちに教えてくれています。この希望よりも不安定な 所を選んで錨を下ろしてしまうと、恐れ、怒り、心配、うぬぼれや、けちな心を持っ て生きるという結果になってしまいます。キリストを信じる者として、たとえどんな 混乱のさなかでも、キリストにあって私たちのたましいは守られています。あなたは 今日どこに錨を下ろしましたか?


We have this hope as an anchor of the soul, firm and secure. (Hebrews 6:19)
This week’s reading: Hebrews 6:19 / Ephesians 5:14-16.

The writer of Hebrews reminds us of the hope we have in Christ; it is firm and secure like no other. When we choose to anchor it in anything less stable the end result is a life lived in fear, anger, worry, self-importance and pettiness. As believers in Christ, our soul is secured in Christ regardless of the chaos around. Where have you set anchor today?