12月17日のメッセージセルフチェック


そこで、ザカリヤは御使いに言った。「私は何によってそれを知ることができましょ うか。」(ルカ1:18)




今週の聖書個所:ルカ1:5~80/詩篇121   

ザカリヤが主の御使いに尋ねた質問は、神様が約束してくださった愛、赦し、そして 私たちの人生に備えて下さるありとあらゆることについて耳にした時に私たちがする 質問ととてもよく似ています。「私は何によってそれを知る事ができましょうか。」 この古くからある質問に対する答えはありません。少なくとも、あなたが望んでいる ような形での答えはないのです!  答えや、備えや、霊的な成長や、自分が進む方向への確信は、神様を探し求めること と神様に見つけていただく事を通してでしか得られません。詩篇の著者はこのように 言いました。「私は山に向かって目を上げる。私の助けは、どこから来るのだろう か。私の助けは、天地を造られた主から来る。」(詩編121:1) 
 毎日、真に神様の王国を求めつづけましょう。そうすることで、このよく聞かれる質 問を神様に答えていただくことを始めましょう。


Zechariah asked the angel, “How can I be sure of this?” (Luke 1:18)

This week’s reading: Luke 1:5-80 / Psalm 121.

Zechariah’s question to the angel of the Lord is so often similar to our own when hearing God’s promises of love, forgiveness, and provisions for our own lives. “How can I be sure of this?” The answer to this age-old question is that you can’t - at least not in a way that you would want it to be answered!
Answers, provisions, spiritual growth, and surety of direction only come through seeking Him out and being found by Him. The Psalmist says, “I lift up my eyes to the hills-where does my help come from? My help comes from the Lord, the Maker of heaven and earth.” (Psalm 121:1,2)
Let’s begin to allow God to answer this very common question of life by truly seeking out His kingdom throughout the day.