1月14日のメッセージセルフチェック


私はこれを思い返す。それゆえ、私は待ち望む。私たちが滅びうせなかったのは、主の恵みによる。主のあわれみは尽きないからだ。それは朝ごとに新しい。;「あなたの真実は力強い。主こそ、私の受ける分です。」と私のたましいは言う。それゆえ、私は主を待ち望む。(哀歌3:21~24)    

エルサレムの都と主の神殿が完全に破壊されてしまった時、エレミヤは嘆き悲しみました。しかし、彼は主に希望を持ち続けたのです。たとえ何を失おうとも、何が破壊されようとも、主の愛、憐み、そして誠実さは毎朝ごとに新しくされるということを彼はよく理解していました。そのあり余る恵みは、この先待ち受けている日々の仕事にあなたが飲み込まれないようにし、全てをもともと神様が定めてくださった通りの美しさに戻すためには十分なのです。この2017年は、ぜひ毎朝時間を取りましょう。そうして、神様の「見捨てない保証」つきの愛と慈悲とを新しく受け取って、がれき(実りのない行動や癖)を取り除き、私たちの人生を修復していただきましょう。

(Lamentations 3:21-24)
“Yet this I call to mind and therefore I have hope:
Because of the Lord’s great love we are not consumed, for His compassions never fail. They are new every morning; great is your faithfulness. I say to myself, “The Lord is my portion; therefore I will wait for Him.”

As Jeremiah laments over the total destruction of the city of Jerusalem and the great Temple of God; he continues to have hope in the Lord. He understands that no matter what has been lost or destroyed: the love, compassion, and faithfulness of the Lord is new every single morning. It’s more than enough to keep you from being swallowed up from the day’s tasks ahead, and adequate to restore all things to God’s original beauty. As we begin 2017, let’s make time every morning to receive God’s “new and fail-proof” love and compassion to clear the debris (un-fruitful actions and habits) and bring restoration to our lives.