11月11日 メッセージセルフチェック


しかし、「彼の義とみなされた」 と書いてあるのは、ただ彼のためだけでなく、また私たちのためです。すなわち、私たちの主イエスを死者の中からよみがえらせた方を信じる私たちも、その信仰を義とみなされるのです。(ローマ人への手紙 4:23-25)

神のために最善を尽くすことと、完璧さを狙うことの間には大きな違いがあります。 神は私たちの不完全さをすべてご存知ですが、それでもなお私たちを神の偉大なご計画の一部となるべく召してくださいます。
私たちはしばしば自分たちが成功していて、とてもよくやっていると(自分自身が)感じることだけに夢中になりがちです。私たちの完璧さ、私たちの義とは、キリストを通してのみ与えられるのです。他にはどんな方法もありません。あなたはどのように神を追い求めていますか?

This is why “it was credited to him as righteousness.” The words “it was credited to him” were written not for Abraham alone, but also for us, to whom God will credit righteousness – for us who believe in Him who raised Jesus our Lord from the dead. He was delivered over to death for our sins and was raised to life for our justification. (Romans 4:23-25)

There is a great difference between doing your very best for God and shooting for perfection. God knows all about our imperfections and still calls upon us to be a part of His great story. Sometimes we can get caught up in only feeling good about of ourselves when we are successful or doing really well. Our perfection, our righteousness comes only through Christ and in absolutely no other way. How do you pursue God?