11月4日 セルフチェック


彼は、不信仰によって神の約束を疑うようなことをせず、反対に、信仰がますます強くなって、神に栄光を帰し、神には約束されたことを成就する力があることを堅く信じました。だからこそ、それが彼の義とみなされたのです。(ローマ人への手紙 4:2022

神が義とみなしてくださるのにとても恵み深いことは明らかです。アブラハムは彼の不信仰によって右に左にと揺れ動きました。アブラハムは弱く、約束を守り成就させてくださる神の力を信じきることができませんでした。しかし、それでもアブラハムは神の召しに従い、神がそうしろということをしたのです。まだ聖書などない時代で、素晴らしいとは決して言えない信仰の持ち主だったのにも関わらず、です。アブラハムは不完全で、怖がりで疑い深く、神の働きについて無知でした。まるで私たちみたいですね?
イエスはからし種ほどの信仰があれば山をも動かせると言いました。神の力と私たちのほんの小さな信仰が奇跡を起こすのです。

Yet he did not waver through unbelief regarding the promise of God, but was strengthened in his faith and gave glory to God, being fully persuaded that God had the power to do what he had promised. This is why “it was credited to him as righteousness.” (Romans 4:20-22)

Obviously, God is very gracious when giving out credit! Abraham wavered to the left and to the right in unbelief. He often seemed weak and not persuaded in the power of God to protect and to fulfill His promise. But Abraham did go, as called to do so, regardless of his less than stellar faith in a God whom nothing was yet written in stone or papyrus. He was imperfect, scared, doubtful, and ignorant of the workings of God. Oh, it sounds a bit like us, doesn’t it?
Jesus said it takes the faith of mustard seed to move mountains. The emphasis is on the power of God and a little bit of faith on our part to experience the miraculous.