9月1日 メッセージセルフチェック


今週の聖書箇所:ヨナ書3-4

主に祈って言った。「ああ、主よ。私がまだ国にいたときに、このことを申し上げたではありませんか。それで、私ははじめタルシシュへのがれようとしたのです。私は、あなたが情け深くあわれみ深い神であり、怒るのにおそく、恵み豊かであり、わざわいを思い直されることを知っていたからです。」
(ヨナ42-3
 ヨナの神への応答において見えてくる明らかな問題は、ニネベの人たちに対する愛の欠如と、自分にしか向けられない関心、そして自分の面目を保つことだけに向けられた意識です。
 他者への愛の欠如は、主が私たちのために開くドアを歩む妨げとなるでしょう。そうです。神は私たちができないものにさえ、思いやりを、愛を、また許しを示すことのできるお方です。神から他者への愛のメッセージを妨げることのないよう、あらゆる努力をしましょう!


This week’s reading: Jonah 3,4.
 So he complained to the LORD about it: ”Didn’t I say before I left home that you would do this LORD? That is why I ran away to Tarshish! I knew that you were a gracious and compassionate God, slow to anger and filled with unfailing love. I’d rather be dead than to live because nothing I predicted is going to happen.” (Jonah 4:2-3)

One glaring problem that shows up in Jonah’s response to God is his lack of love for the Ninevites and his total concern for self and his own reputation. A lack of love for others will hinder us from walking through the doors God opens up for us. Yes, God is able to show compassion, love and forgiveness even to those that we can’t. Let make every effort to not hinder the message of God’s love for others!