9月15日 セルフチェック

また、その啓示があまりにもすばらしいからです。そのために私は、高ぶることのないようにと、肉体に一つのとげを与えられました。それは私が高ぶることのないように、私を打つための、サタンの使いです。このことについては、これを私から去らせてくださるようにと、三度も主に願いました。しかし、主は、「わたしの恵みは、あなたに十分である。というのは、わたしの力は、弱さのうちに完全に現れるからである。」と言われたのです。ですから、私は、キリストの力が私をおおうために、むしろおおいに喜んで私の弱さを誇りましょう。 (コリント人への手紙 第二 12:7-9)

私たちの主、イエス・キリストは、時として私たちの人生に困難をもたらす人々を取り除いてくださらなかったり、治らない病に癒しを与えてくださらなかったり、また、単純に困難な状況から私たちを救い出してくださらないことがあります。それは、主が、私たちの苦しみの棘を取り除くよりももっと素晴らしいご計画をもっていらっしゃるからです。
刺さっているその棘を抜くように祈り求めるその代わりに、今、神の御力があなたの人生において完全に働いてくださることを許可し、成長するためのより多くの恵みを神に求めるのに最善の時かもしれません。あなたが試練の最中に、最後に神の十分な御恵みを求めたのはいつだったでしょうか?



“To keep me from becoming conceited because of these surpassingly great revelations, there was given me a thorn in my flesh, a messenger of Satan, to torment me. Three times I pleaded with the Lord to take it away from me. But He said to me, “My grace is sufficient for you, for my power is made perfect in weakness.”  (2 Corinthians 12:7-9)



There are times when Jesus will not remove difficult people from our lives or bring healing to a nagging ailment or simply pull us out a hard situation because He has greater plans than thorn removal. Instead, it may be best time to ask for more grace to grow in order to allow God’s power to be made perfect in your life. When was the last time that you asked for God’s sufficient grace in times of trial?