8月8日のメッセージセルフチェック


すべての聖徒たちのうちで一番小さな私に、この恵みが与えられたのは、私がキリストの測りがたい富を異邦人に宣べ伝え、また、万物を創造された神の中に世々隠されていた奥義を実行に移す務めが何であるかを明らかにするためにほかなりません。(エペソ3:8、9)

今週の聖書個所:創世記 27-34

今週の聖書個所では、ヤコブが生来持っていた「ごまかす癖」を見てきました。彼は他人をごまかし、時として他人にごまかされましたが、この気質は彼の息子たちにも受け継がれたのです。ごまかした後は怒り、憎しみ、恐れ、死、そして破滅が残りました。それはまさに、私が聞いたラルフのメッセージで言っていた「部分的な服従に気をつけなさい」という事です。
ヤコブのように、私たちは必ずしも完璧に従う事が出来ない場合があります。ほとんど自然に見えるぐらいのところで妥協する事がたびたびあります。そのような妥協は、深く観察しない限り全く知られずにすむからです。私たちはラバン伯父さんのところで受けられる全ての祝福と人生を楽しむか、カナンの地にあるシェケムで野宿する事を選びますが、主に告げられたようにベテルまで辿り着く事が出来ないのです。私の人生には、妥協することをやめて示されたミッションをやり通すために神様に百パーセントを捧げるべきところがあります。あなたはどうですか?
神様は完全な服従を高く評価してくださいます。ちらほらとある祝福に満足するのはやめにして、私たちに与えられた召しから逸れないようにしましょう。そして「キリストにある全ての者が手にする事のできる永遠の宝」と完全な祝福を受けるのです。ベテルに行きましょう!
 
Though I am the least deserving of all God’s people, He graciously gave me the privilege of telling the Gentiles about the endless treasures available to them in Christ. I was chosen to explain to everyone this mysterious plan that God, the Creator of all things, had kept secret from the beginning. (Ephesians 3:8,9)

This week’s reading: Genesis 27-34.

In this week’s passage, we observe Jacob’s natural habit of deception. He deceives others, others deceive him, and this characteristic is even passed on to his sons as well. It left anger, hatred, fear, death and destruction in its wake. As Pastor Ralph said in a message I heard, “Beware of partial obedience.”
Just like Jacob, we can fall short of full obedience, making compromises regularly to the point, where it seems almost natural. Totally unnoticed without deeper reflection. We enjoy life and all the blessings received at Uncle Laban’s farm, or choose to camp-out at Shechem in the land of Canaan but don’t quite make it to Bethel as called upon by the Lord.
I know there are areas in my life where I need stop making compromises and give Him a 100% in order to stick to the mission given to me. How about you?
God honors full obedience, let’s not settle for a sprinkling of blessings but stay on mission in order to receive the full blessings and “endless treasures available to those in Christ.” Bethel, here we come!