夫婦のためのセルフチェック/Reflections for couples


神よ。私を探り、私の心を知ってください。私を調べ、私の思い煩いを知ってくださ
い。私のうちに傷のついた道があるか、ないかを見て、私をとこしえの道に導いてく
ださい。(詩編139:23、24)

この詩篇の著者は神様を呼び求め、自分の人生における行動や思いの中に神様を不快
にさせるような所はないか調べていただきたいと乞い願っています。素晴らしいで
す!神様を完全に喜ばせたいと心から望んでいる人の、勇敢で聖い姿勢です。この個
所は、あなたの家庭生活、夫や妻、もしくは子供たちとの接し方にどのように適用さ
れるでしょうか?
あなたの人生を聖霊様に調べていただきましょう。そして神様を不快にさせるような
悪いくせや行いや言葉を指摘していただきましょう。まずは家庭の中で、変わること
なく神様を一番にした生活を実践し、そのうえで教会の礼拝で同じようにしましょ
う。私たちはそのように召されているのです!アーメンですね?

Search me, O Lord, and know my heart, test me and know my anxious thoughts. Point out anything in me that offends you, and lead me along the path of everlasting life. (Psalm 139:23,24)

The Psalmist invites the Lord to come in to review the actions and thoughts of his life and to point out anything that offends. Impressive! The brave and Holy act of one who truly wants to please the Lord from the inside out. How would this passage apply to the way you live your life at home with your spouse and/or kids?
Allow the Holy Spirit to review your life within the home and point out any bad habits, actions or words spoken that have brought offense to Him. We are called to live the everlasting life of God first in the home and then at church service! Amen?