12月16日 セルフチェック

「主は、人中で私の恥を取り除こうと心にかけられ、今、私をこのようにしてくださいました。」(ルカの福音書1:25)
 

ザカリヤとエリザベツは結婚してからずっと子供を欲しがっていました。しかし叶わず、ついにはエリザベツが周囲の嘘を信じはじめ、自分が恥とされる不妊の女であると自分自身を見るところにまで至ったのです。しかしそうではありませんでした。
エリザベツの本当の価値は妊娠できるかどうかに基づいてはいませんでした。彼女の本当の価値は創造主から生まれたのです。エリザベツと彼女の夫は、神の御前に正しい人として見られていました。 なんと素晴らしいことでしょうか! そこにどんな恥があるでしょう!
「偽のニュース」は、神を信じる人々の心と思いにとって新しい概念ではありません。私たちはいつもそれらを信じ受け入れてしまいます。 神は今日あなたのために素晴らしいことをしており、いつもあなたを心にかけておられます。それを信じ、喜びましょう!



“The Lord has done this for me, in these days He has shown His favor and taken away my disgrace among the people.” (Luke 1:25)

Zechariah and Elizabeth had wanted a child for all of their married life. It had come to a point where Elizabeth had begun to believe the lies around her and saw her inability to bear a child as a disgrace. It wasn’t. Her true value was not based upon her ability to conceive. Her true value was born of her Creator. Elizabeth and her husband were seen as upright people in God’s eyes. That’s amazing! There is absolutely no disgrace there!  
“Fake News” is not a new concept to the heart and minds of God’s people; we believe and accept them all time. God is doing great things for you today and is showing you His favor all the time. Believe that and rejoice!