12月2日 セルフチェック


ルツは言った。「あなたを捨て、あなたから別れて帰るように、私にしむけないでください。あなたの行かれる所へ私も行き、あなたの住まれる所に私も住みます。あなたの民は私の民、あなたの神は私の神です。あなたの死なれる所で私は死に、そこに葬られたいのです。もし死によっても私があなたから離れるようなことがあったら、主が幾重にも私を罰してくださるように。」(ルツ記1:16-17)

ルツ記に記されている、未亡人の義母であるナオミに対するルツの応答を通してわかるのは、実生活ではめったに見ることができない他者への愛と献身です。それは、本来あるはずがない位のものです。
この不和と個人的な自己利益に満ちた人生において、状況を逆転させましょう。そして他者への愛によって動かされる人生を選び取りましょう。 私たちがそうすることを選んだ時、神が開く新しい扉を見ることはなんと心踊ることでしょうか!


Do not urge me to leave you or to turn back from you. Where you go I will go, and where you stay I will stay. Your people will be my people and your God my God. Where you die I will die, and there I will be buried. May the Lord deal with me, be it ever so severely, if even death separates you and me. (Ruth 1:16-17)

Reading through Ruth’s response to Naomi, her widowed mother-in-law, in Scripture is to see a love and devotion for someone else rarely seen in real life. It shouldn’t be.
In a life full of divisiveness and personal self-gain; let’s turn the tide around and choose a life motivated by a love for others. It will be exciting to see the doors that God can open when we choose to do so!