10月13日 セルフチェック


 「しばらくするとあなたがたは、もはやわたしを見なくなります。しかし、またしばらくするとわたしを見ます。」(ヨハネの福音書16:16

「あなたがたにも、今は悲しみがあるが、わたしはもう一度あなたがたに会います。そうすれば、あなたがたの心は喜びに満たされます。そして、その喜びをあながたから奪い去る者はありません。その日には、あなたがたはもはや、わたしに何も尋ねません。」
(ヨハネの福音書16:22,23

“しばらくすると”というフレーズは、私たちが生きる、この、ペースの速い、相互に関連した世界において、聞いて楽しい言葉ではありません。しかしこの言葉が神と共にあるのであれば、しばらく待つということに、確かな目的とご計画があります。想像してください、こんな日のくることを。何事も何者も、あなたの喜びを奪い去ることはできません。そして、そこにはどんな疑問の余地さえないのです。待ちきれないですか?大丈夫、ほんの“しばらく”待つだけです。

“In a little while you will see me no more, and then after a little while you will see me…So with you: Now is your time of grief, but I will see you again and you will rejoice, and no one will take away your joy. In that day you will no longer ask me anything.” (John 16:16,22,23)

“In a little while,” is a phrase that we do not enjoy hearing while living in a fast-paced, inter-connected world. But with God, there is a purpose and plan for waiting a little while. Imagine a day, when no one or no thing will be able to take away your joy and there will be no more questions. Can’t wait? In just a little while this day we come.