2月20日のメッセージセルフチェック


わたしはぶどうの木で、あなたがたは枝です。人がわたしにとどまり、わたしもその人の中にとどまっているなら、そういう人は多くの実を結びます。私を離れては、あなたがたは何もすることができないからです。(ヨハネ15:5)

今週の聖書個所;創世記 2:8-10 /使徒 2: 42-47.

ときとして、人生において最も明らかな事が全く知られずに長い間が過ぎてしまうことがあります。これはキリストにおける私たちの人生でも真実です。私たちは大きな木の幹に繋がっている枝のようだとイエス様は教えています。もし私たちが神様と一緒にとどまるなら私たちの人生は多くの実を結びますが、もしも離れる事を選んだなら、そうはなりません。この言葉は私たちを愛してくださり、共に歩く事を楽しまれるお方である神様からの厳しい言葉です。
イエス様はただ単純に神様にとどまりなさいと言っているのですが、私たちは多くの場合キリストのためにと言って日々あくせくする事を選びがちです。そんな時、私たちは実際には神様を後ろにおいて走り去ってしまっているのです!イエス様はこんな私たちの生産力を実り多いと思ってくださるでしょうか?
遠い昔に神様は、園の木の間に隠れていたアダムとイブに「あなたは、どこにいるのか」と呼びかけました。神様にそんなことをさせる必要はもうないはずです。毎日絶えず神様の臨在の中にとどまる事を習慣にしましょう。そして実が落ちないように気をつけましょう!

Jesus said, “I am the vine; you are the branches. If you remain in me and I in you, you will bear much fruit; apart from me you can do nothing.” (John 15:5)

This week’s Reading: Genesis 2:8-10 / Acts 2: 42-47.

Sometimes the most obvious things in life can go unnoticed for a long time. This stands true with our life in Christ. Jesus tells us that we are like the branches connected to the trunk of a great tree. If we choose to remain in Him, there is much fruit in our lives but should we choose to set ourselves apart from Him – not much. Tough words of truth from a loving God who enjoys a good walk together.
The call of Jesus is to simply remain in Him and yet we so often choose to power through our days for Christ – leaving Him behind in the dust! I wonder if Jesus would describe our productivity as fruitful?
A long time ago, God called out to Adam and Eve in the cool of the garden, “Where are you?” while they hid behind some trees. He shouldn’t need to do this with us anymore. Let’s practice staying in His presence in every moment of every day and make sure to watch out for falling fruit!