3月12日のメッセージセルフチェック


すべて、疲れた人、重荷を負っている人は、わたしのところに来なさい。わたしがあなたがたを休ませてあげます。わたしは心優しく、へりくだっているから、あなたがたもわたしのくびきを負って、わたしから学びなさい。そうすればたましいに安らぎが来ます。わたしのくびきは負いやすく、わたしの荷は軽いからです。(マタイ11:28-30)

今週の聖書個所;マルコ1:9-13

毎日、適度な休憩が必要であるということは分かりきったことですが、それをどうやって得るかという事については明確ではありません。生活の中で必要な休息は、肉体的、精神的、あるいは情緒的な休息以外に、霊的な休息というものも必要です。その霊的な休息こそが他のすべてを支える基礎となります。毎日が忙しく、慌ただしく、ストレスが多い、そんな私たちに、イエス様はその休息を差し出し、そこに入るよう招いてくださっているのです。完全なる恵みへの招待状、それはただで受ける事ができるものです。なぜなら、あなたはイエス・キリストを通して父なる神に無条件に愛されているからです。今日、あなたがイエス様の招待を受けるという選択は、あなたがこの一日の間にとるすべての種類の休息に影響するのです。

“Come to me, all who are weary and burdened, and I will give you rest. Take my yoke upon you and learn from me, for I am gentle and humble in heart, and you will find rest for your souls. For my yoke is easy and my burden is light.” (Matthew 11:28-30)

This week’s reading: Mark 1:9-13.

It seems obvious enough that proper rest is needed every single day. What is not so obvious is how to get it. Along with the physical, mental, and emotional rest essential for life comes the spiritual. It is foundational and supports all the others. Jesus offers it to us every busy, hectic, and stressful day in the form of an invitation. Absolute grace offered in the form of an invitation free for the taking because you are unconditionally loved by the Father through Jesus Christ. Your choice to accept Jesus’ invitation today will affect all other forms of rest in your day.